Waar kan ik een auto huren in Canada en terugbrengen in de VS? Of andersom?

Wij gaan deze zomer naar de VS en Canada. We vliegen op Salt Lake City (VS) en op Calgary (Canada) vliegen wij weer terug naar Nederland; of andersom.

Waar kan ik in de VS een auto huren die ik in Canada terug kan brengen? En andersom?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (1)

Bij Hertz en Avis zou dat moeten lukken . Zorg dat de chauffeur minimaal 24 is en 3 jaar een rijbewijs heeft . Bij de ANWB een internationaal rijbewijs aanvragen is niet verplicht maar kan als je daar de auto wil huren ( regelt ) wel veel gedonder voorkomen . Dus regel het hier ! En doe daar evt een update . Een Nederlands rijbewijs is in de USA wel geldig maar onleesbaar .dus voor een klein bedrag kan veel problemen voorkomen . Veel plezier en succes
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Utrecht
9 jaar geleden
Een hoop onwaarheden!
Het zal erg lastig worden: je mag met een huurauto vaak wel de grnes over maar moet doorgaans worden teruggebracht in het land waar deze gehuurd is.
Huurders van 21-24 jaar betalen een under-age toeslag. Dus vanaf 25 jaar kan je zonder toeslag huren. Het aantal jaren rijervaring is van geen enkel belang. Ook het handgemaakte vodje van de ANWB heeft geen enkele meerwaarde. Heb je een rijbewijs in credit card formaat, zit je goed (deze is meertalig opgesteld). Er is geen enkele verhuurder die naar een int. rijbewijs zal vragen! Weggegooid geld.
Inderdaad wel vooraf via internet je huurauto reserveren: ter plekke betaal je de hoofdprijs; ook voor een upgrade. Dus boek thuis precies de auto en pakket die je wil hebben. Kijk op het forum allesamerika.nl voor honderden reistips.
7x naar de VS op vakantie geweest (9x auto gehuurd). Zondag vertrekken we weer!! ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor mij is het inderdaad al 6 jaar geleden .Dat ik met het gezin van Vancouver naar L.A ben gereden met een en dezelfde huurauto . Die ik in Nederland had georganiseerd . Ja dat zgn ANWB vodje is niet nodig . Indien je ter plaatse een auto wil huren zorg voor een in Canada en de USA geldige credit Card .