Wat zijn DÉ bezienswaardigheden die je gezien moet hebben als je naar Engeland gaat?

Denk aan leuke plaatsen, gebouwen, historische monumenten, architectische hoogtepunten of een lekker / leuk restaurant

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Vakantie
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 manieren om Londen om zeep te helpen:
http://www.youtube.com/watch?v=tlTaXjDt6_E

Het beste antwoord

Buckingham Palace,
Cornwall,
Bath,
Big Ben,
London Eye,
Tower Bridge,
Harry Potter Zweinstein school (als je daarvan houd)
Stonehenge,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Stonehenge, the tower.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
London:
Big Ben
House of Parlements
Speakers corner
London Eye (bij nacht)
als je van auto's houdt raad ik je ook aan naar de Dorchester en Park Lane te gaan, maar dat is een persoonlijke hobby van mij ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet dichtbij maar een bezoek aan Blackpool is ook wel mooi. Als je het leuk vind, is Blackpool’s Pleasure Beach met al zijn achtbanen aan te bevelen. Al die oude achtbanen werken allemaal nog. Ik vond Blackpool erg sfeervol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buckingham Palace, Hyde Park, Trafalgar Square, Wembley Stadium, St. Paul's Cathedral, Penny Lane.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het stadion van Chelsea,en de omgeving en natuurlijk de Big Ben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.visitbritainshop.com/nederland/

Dat Engeland bol staat van de historie en cultuur wordt onderstreept door het feit dat wel 17 steden en gebieden in Engeland op de Unesco Werelderfgoed lijst zijn geplaatst! Je treft er bekende steden als Canterburry, Bath, Cornwall en Liverpool, maar natuurlijk ook Stonehenge, the Iron Bridge en het gebied van Noord Engeland waar vroeger het Romeinse front begon.

Hier nog meer tips:
http://surprisetickets.nl/reizen/goedkoop-engeland

Zelf ben ik nogal gek op Dartmoor.
http://www.dartmoor-npa.gov.uk/
Backpacking and sleeping wild on Dartmoor is tremendous under clear skies.
http://www.dartmoor-npa.gov.uk/index/visiting/vi-enjoyingdartmoor/vi-wildcamping.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zeker naar Canterbury gaan, daar valt echt veel te zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is niet echt een groot feest op die foto :P
Ik ken iemand die er naar Madame Tussauds is gegaan.
Die was daarvan erg onder de indruk. Was niet te vergelijken met het gelijknamige museum in Amsterdam.

Lijkt mij een bezoek zeker waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Engeland is groot, bezoek ook de country side. Daar kom je grote kastelen tegen met heerlijk British eten echte ouderwets Engelse keuken (hiermee bedoel ik niet fish & chips en bonen, maar de echte keuken.

The High tea komt oorspronkelijk uit Engeland met de echte scones, niet wat je hier in sommige high tea's krijgt.
Ze hebben ook erg veel geschiedenis. Koop een boek en laat je goed adviseren door een engelse kenner.

Toegevoegd na 47 seconden:
Nog even wat toevoegen, de uizen. Cottages zij niet te missen.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.boroughmarket.org.uk/

Als je van koken houdt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast die plaatsen die voor Londen al werden genoemd zou ik nog in iedere geval naar het British Museum.

Buiten Londen: Stonehenge, Oxford, Stratford (die waar Shakespeare geboren was)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
frimley green zo veelzijdig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
big ben
windsor castle
stonehenge
het wisselen van de wacht
het british museum
london eye
de Royal Albert Hall
St. George Chapel
Marble Arch
Hyde Park
Houses of Parliament
Lambeth
Buckingham Palace
Tower of London
Westminster Abbey
St. Paul’s Cathedral