Rondreizen, hoe begin je?

Mijn naam is Kimberly en ik ben 21 jaar. Ik woon op mezelf in een huurwoning samen met mijn kat. Ik werk fulltime als secretaresse/front office waar ik (nog) geen vast contract heb.

Aangezien ik voor mijn leeftijd al best volwassen leef ben ik al een aantal maanden aan het bedenken om een lange rondreis te gaan maken samen met mijn vriend. Ik ben nog zo jong en wil meer van de wereld ontdekken. Zelf weet ik ook nog niet zo goed wie ik ben..

Nu zou ik niet weten waar je moet beginnen als je een rondreis wilt maken. De bestemmingen weet ik wel ongeveer. Maar hoe pak je het aan? Boek je gewoon een enkel vliegticket en je ziet wel waar je terecht komt of moet je een heel plan al uitstippelen? Moet je er veel voor sparen en is het makkelijk om zo'n keuze te maken?

Misschien kunnen jullie mij hiermee helpen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
1K
ronron1212
7 jaar geleden
Rondreizen kost geld dus zul je wel wat moeten hebben. Je kosten thuis gaan ook door. De huur je zorgverzekering enz.
paulus811
7 jaar geleden
Ik zou beginnen om opvang te regelen voor je kat. Het is best een goed en leuk idee, maar jouw huisdier mag er niet de dupe van worden. Bedenk ook dat als je ontslag neemt je geen uitkering krijgt, maar tijdens de reis je huur etc wel doorloopt. Dus er komt niets binnen, er gaat alleen geld uit en dat moet je goed en ruim budgetteren.
jodyenboyke
7 jaar geleden
Eens met bovenstaande reacties en als je dan je reis gaat voorbereiden kijk dan eens op wereldwijzer.nl, een forum met heel veel informatie en tips!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Reizen is afscheid nemen . Ga je kort of lang mogelijk mag je het huis tijdelijk onderverhuren anders helaas opzeggen Maar heb je nu een lage huur en een prettig huis ben je bereid dat op te geven ? Of kan je de huur door betalen . Ik ging zelf vroeger op de bonnefooi maar tegenwoordig kan je alles goed voorbereiden ( lonely planet ) ook kan je denken aan werken en reizen zoals werken in Frankrijk , Italië ( druiven plukken ) of in Spanje in de horeca Mogelijk heb jij of je vriend bepaalde vaardigheden van dieren verzorgen , kapper , iets medisch , Au pair , ? Of ga bij een internationaal bedrijf werken Van Google van Nike of bij een lucht vaar bedrijf op kosten van de zaak de wereld zien . Ontwikkeling's hulp organisaties te over in Nederland .

Antwoorden (1)

Je begint met een lijstje met een plan maken. Wat wil ik, wat kan ik en wat moet er dan gebeuren, geregeld worden. Dan kom je er achter wat je financieel kunt en wat te hoog gegrepen is of lijkt. Plannen wanneer jullie gaan beter nog een paar maanden langer sparen.

Je wilt een lange rondreis maken. Oké, wat is lang? wil je 6 weken liften door Frankrijk of door Europa treinen in 3 maanden of vliegend een halfjaar naar Australië of Zuid-Amerika en ook nog mogelijk een wereldreis van een jaar of anderhalf , twee?

Eerst moet je duidelijk maken voor jezelf wat wil ik? en waar? hoe lang en kan dat financieel, heb je gespaard?
Je kat: bij voorkeur iemand die in jouw huis op de kat past, gezelschap/verzorging.
Je baan? opzeggen of kun je onbetaald verlof krijgen? wil je korter en huurhuis aanhouden, alle kosten lopen door. huur, verzekering, gas+licht, verzorgingskosten kat; je abonnementen op tijd opzeggen, scheelt allemaal.
Wat bedoel je met een lange rondreis samen met je vriend. Ga je fietsen, kan ook, of met een auto of motor op sjok. Met een zeilboot over de wereldzeeën!
Kortom er achter komen voor jezelf wat je eigenlijk wilt en kunt.

Ergens een leuk baantje tegenkomen, druiven of sinaasappels plukken of toeristen amuseren of op een terras drankjes serveren of skiles geven.

Je begint met plannen, plannen uitwerken en vandaar uit er achter komen wat je financieel kunt en wat te hoog gegrepen is of lijkt. Plannen wanneer je gaat of beter nog een paar maanden langer sparen.

Een lange rondreis begrijp ik als vakantie, maar je kunt natuurlijk ook bedoelen ergens echt langer blijven als het goed bevalt, verstandig is altijd geld achter de hand te houden en niet bij je te hebben, berovingen zijn aan de orde van de dag, ook oplichting moet je niet van opkijken. Je veiligheid is erg belangrijk, maar laat je daarentegen niet bang maken, want dan durf en kan je niets meer. Dat zou niet goed zijn.
Je hebt heel wat te overdenken en regelen, eerst de kat hoor, die is heel belangrijk! Succes verder en fijne vakantie!