Hoe maak ik het snelst vakantievrienden op een camping?

Ik ga elk jaar op vakantie naar een camping, maar ik heb nog nooit echt vakantievrienden gehad. Ik denk dat dit komt doordat ik niet zo snel op iemand afstap om te vragen of ze mee gaan zwemmen ofzo. Hoe kan ik op een andere manier snel vakantievrienden maken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo banoniempje123,
Ik heb je vraag gelezen en ik snap dat je in een lastig parket zit, en vakantievrienden maken is natuurlijk moeilijk als je daar niet zo goed in bent. Maar ik heb een hele goede oplossing voor je. Ik heb het even in een stappenplan opgeschreven voor U:
1. Verken de buurt van je camping, kom erachter wie er in de camper achter je woont!
2. Kijk goed om je heen bij openbare plekken zoals zwembaden of je leeftijdsgenootjes ziet ( en die moeten natuurlijk wel Nederlands spreken. Of Engels, een ander talige vriend is ook leuk!)
3. Een klein trucje om toch een gesprek aan te gaan ; neem mee naar het zwembad een extra handdoek, kijk dan wanneer je toekomstige vriend/vriendin weggaat en als diegene weggaat loop je erachteraan en vraag je of die tweede handdoek (die eigenlijk dus van jou is (; ) van die persoon is . Zo heb je een gesprek en kun je verder praten
4. Zoek uit wat de interesses zijn van je toekomstige vriend/vriendin en nodig diegene uit om dat met hem/haar te gaan doen Ik hoop dat U hier wat aan heeft gehad, anders heb ik nog wat tips voor u!
1. Doe mee aan Facebook acties, daar kun je leuke dingen mee winnen!
2. Doe mee aan activiteiten op de camping! Zoals een voetbalwedstrijd of een potje verstoppertje is altijd een goed idee.
3. Zoek uit waar je toekomstige vrienden wonen en loop daar dan op de camping extra vaak langs ;)
4. Schakel de hulp in van een vriend of vriendin en vraag die om hulp over hoe je die knappe hunk bij het strand aan kan spreken :) Maar mijn belangrijkste tip is dat je gewoon jezelf moet zijn! Ze moeten U gewoon nemen zoals je bent en voor niemand anders. Vriendelijke groet,
Superhero38

Antwoorden (2)

Hallo banoniempje123,
Ik heb je vraag gelezen en ik snap dat je in een lastig parket zit, en vakantievrienden maken is natuurlijk moeilijk als je daar niet zo goed in bent. Maar ik heb een hele goede oplossing voor je. Ik heb het even in een stappenplan opgeschreven voor U:
1. Verken de buurt van je camping, kom erachter wie er in de camper achter je woont!
2. Kijk goed om je heen bij openbare plekken zoals zwembaden of je leeftijdsgenootjes ziet ( en die moeten natuurlijk wel Nederlands spreken. Of Engels, een ander talige vriend is ook leuk!)
3. Een klein trucje om toch een gesprek aan te gaan ; neem mee naar het zwembad een extra handdoek, kijk dan wanneer je toekomstige vriend/vriendin weggaat en als diegene weggaat loop je erachteraan en vraag je of die tweede handdoek (die eigenlijk dus van jou is (; ) van die persoon is . Zo heb je een gesprek en kun je verder praten
4. Zoek uit wat de interesses zijn van je toekomstige vriend/vriendin en nodig diegene uit om dat met hem/haar te gaan doen

Ik hoop dat U hier wat aan heeft gehad, anders heb ik nog wat tips voor u!
1. Doe mee aan Facebook acties, daar kun je leuke dingen mee winnen!
2. Doe mee aan activiteiten op de camping! Zoals een voetbalwedstrijd of een potje verstoppertje is altijd een goed idee.
3. Zoek uit waar je toekomstige vrienden wonen en loop daar dan op de camping extra vaak langs ;)
4. Schakel de hulp in van een vriend of vriendin en vraag die om hulp over hoe je die knappe hunk bij het strand aan kan spreken :)

Maar mijn belangrijkste tip is dat je gewoon jezelf moet zijn! Ze moeten U gewoon nemen zoals je bent en voor niemand anders.

Met een vriendelijke groet,
Superhero38
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Antoni
7 jaar geleden
Je kan toch veel beter iemand aanspreken voordat deze net van plan is weg te gaan van de plek waar je allebei bent? Je kan aan iedereen simpele vragen stellen en zo in gesprek komen over dingen die je allebei kent, bijvoorbeeld de camping: hoe lang ben je er al? ben je er al vaker geweest? wat is er verder te doen? wat is er het leukste? ken je er veel mensen? wordt er nog iets bijzonders georganiseerd op de camping? wat ga je verder nog doen deze vakantie? enzovoort.
Je krijgt vanzelf vrienden als je een praatje begint als je iemand tegen komt die je wel leuk lijkt. Je hoeft niet per sé op iemand af te stappen want dat is moeilijker. Zeg gewoon iets terwijl je langs loopt. Vanmiddag had ik 2 nieuwe contacten. De ene was een knul die ingespannen op zijn mobiel zat te kijken. Toen ik hem passeerde zei ik "Heb je hem?' Hij keek op en we begonnen allebei te lachen want hij snapte ook wel dat ik een Pokémon bedoelde. En daar voerden we toen een gesprek over. De andere was een jongen die mij een gratis krant wilde geven. Ik bedankte ervoor want ik vind dat een nare krant die ik niet wil hebben, ook niet gratis. Daar gingen we toen over praten. Een paar uur later zag ik hem weer en groette hij mij. Kijk, zo gemakkelijk gaar het nou. Zeg gewoon wat over het weer of de camping terwijl je langs loopt. Of vraag iets bij het passeren. bv of er een zwembad is, of het dorp ver weg is, zulke dingen. Zo ontstaat er vanzelf een contact. Succes hoor.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Plus + Precies @zondag , gewoon een praatje , een klets , beginnen met iemand over 'maakt niet uit' wat. Ontspannen babbelen is niet moeilijk, maar je moet wel een eerste opmerking maken / een vraag stellen. Eigenlijk is het heel eenvoudig.