is het veilig om laptop en ipad in de koffer inpakken die wordt dan op vliegveld door de scan gehaald?

Als ik mijn laptop en ipad in de koffer inpak is de straling van de scan of rontgen gevaarlijk voor deze aparaten? Deze koffers wil ik inchecken als ruimbagage.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
2.5K
ronron1212
8 jaar geleden
Voor de laptop is een koffer in het vliegtuigruim niet echt handig heb je wel eens gezien hoe daarmee wordt gegooid.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ja, die kun je beter in handbagage houden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je koffer kwijtraakt,ben je hem kwijt.het is een gok.maar beter in je handbagage.

Antwoorden (2)

Kwa straling niet omdat ook je handbagage door een scan gaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dankje. We hebben al zo vaak gevlogen maar dan met laptop/ipad in handbage (dus nooit in de koffer) maar ik denk dat bij handbage controle moeten laptop/ tablets apart en niet door de scan... Dat kan ik me dus niet meer herrineren ... Of gaan ze dan ook door de scan?
Ritsuka
8 jaar geleden
Ze gaan ook door de scan, maar je moet ze apart in een plastic bak doen
Als handbagage gaat je laptop ook door een scanner. Dan moet je hem zelfs apart uitpakken en los in de bak leggen. De ruimbagage wordt volgens mij niet gecontroleerd op die manier, maar ook al zou dat wel zo zijn zal het niet afwijken. Rontgen heeft geen effect of electronica.