heb ik visum of paspoort nodig voor iran?

Hallo,
Ik ben een getrouwde vrouw met een nederlandse man. Mijn moeder heeft een nederlandse nationaliteit. Mijn vader heeft een iraanse nationaliteit. Mijn vader heeft mij niet erkent oid met de geboorte. Op de geboorteakte staat : vader onbekend. Dit heeft te maken met dat mn vader nog geen nl paspoort oid had. Mijn meisjesnaam is de achternaam van mijn moeder. Een puur hollandse achternaam haha. Wel zie ik er als een Iraniër uit. Donkerbruin krullend haar met donker bruine ogen.
Nou wil ik graag samen met mijn man en dochter op vakantie naar iran. Heb ik dan een visum of paspoort nodig?
Op internet lees ik verschillende dingen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Vakantie
8K
ronron1212
7 jaar geleden
Als je met vakantie gaat in Europa heb je minimaal een id nodig ga je daar buiten heb je altijd een paspoort nodig. iedereen die in Nederland woont moet een ID bewijs hebben. Du

Antwoorden (2)

Als jij zelf de Nederlandse nationaliteit hebt, dan heb je een geldig Nederlands paspoort nodig en een visum. Je man en kind hebben ook een paspoort en visum nodig. Net als elke andere Nederlander die naar Iran zou willen.
7 jaar geleden
Ik neem aan dat u en uw man en uw dochter allen de Nederlandse nationaliteit hebben en een Nederlands paspoort.
Kinderen kunnen niet meer worden bijgeschreven in het paspoort van de ouders, maar dienen een eigen paspoort te hebben.
U heb alle drie een visum nodig voor Iran, deze kunt u aanvragen op de ambassade van Iran, Duinweg 20 te Den Haag.
Dit is mogelijk op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag tussen 14:00 en 16:00 uur. Houd er rekening mee dat de ambassade op Nederlandse én Iraanse feestdagen gesloten is.
Informeer bij de ambassade of de tijden nog kloppen, dat wil nog wel eens plotseling veranderen.

Toegevoegd na 23 minuten:
Vraag minimaal één maand voor vertrek de visums aan.

1. De paspoorten van de aanvragers moeten minstens zes maanden geldig zijn na vertrek uit het land van bestemming
2. Minstens twee lege, tegenover elkaar liggende visumpagina's bevatten
3. Vrij zijn van hoesjes, omslagen en losse inhoud.
4. Vrij zijn van Israëlisch stempels
5. Mogelijk vraagt de ambassade aanvullend om vingerafdrukken van de reizigers.
Het Nederlandse ministerie van Buitenlandse Zaken raadt de Nederlandse reizigers aan om zich te laten registreren. Registratie houdt in dat de Nederlandse ambassade in het land van bestemming op de hoogte zal zijn van uw reisplannen en dat u bent ingeschreven in het Kompas crisis registratiesysteem. U wordt dan op de hoogte gesteld wanneer er belangrijke gebeurtenissen plaatsvinden.