Ben ik opgelicht door mij een batterij te verkopen die ik in eerste instantie niet nodig had?

Het scherm van mijn telefoon was kapot. Deze heb ik naar een telefoon winkel gebracht om te laten maken. Toen ik hem wilde ophalen bleek hij niet meer aan te gaan. Volgens de verkoper kwam het door twee puntjes in de batterij. Ik had dus een nieuwe batterij nodig. Deze heb ik gekocht en nu doet alles het weer.
Maar: Voordat ik de telefoon af gaf was er geen probleem met de batterij. Alles werkte.
Nadat hij eraan heeft gezeten om het scherm te vervangen blijken er puntjes op de batterij te zitten en dit zou de oorzaak zijn van het feit dat de telefoon niet meer helemaal opstartte.
Is dit een logisch verhaal? Het zou natuurlijk kunnen dat het defect er al was maar dat het pas gevolgen had voor het gebruik doordat hij in de buurt van de batterij moest sleutelen. Maar hij zou ook expres de batterij kapot kunnen hebben gemaakt zodat hij weer wat extra's verkocht?
Het gaat om een iPhone 5s, al een paar jaartjes oud. Op de bijgevoegde foto staan de twee puntjes die op de batterij zaten.

Alvast bedankt!

Picture for question
7 jaar geleden
in: Telefoons
1.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Hier draait het om oorzaak en gevolg... Is je scherm kapot gegaan en als gevolg daarvan de accu of andersom dan is het terecht dat je óók een nieuwe accu moest betalen. Is de accu kapot gegaan doordat de reparateur fouten heeft gemaakt, dan zal hij je een vervangende accu moeten geven. Maar dat laatst zul je moeten kunnen bewijzen ! Kun je dat niet, dan is het zijn woord tegen het jouwe.
Het feit dat er al problemen waren met jouw telefoon maakt het voor een rechter al snel aannemelijk dat de reparateur het gelijk aan zijn kant heeft. Dat gevecht verlies je dus al snel.

Antwoorden (1)

Je bent opgelicht wanneer de reparateur de schade heeft veroorzaakt en jou daarvoor laat betalen.
Heeft hij de schade niet aangericht dan is hij (uiteraard) ook niet verantwoordelijk en zijn de kosten terecht voor jou.