Waarom duurt het soms zo lang voordat een sms-je aankomt bij iemand anders?

Gelukkig gebeurt het zelden. Maar zo heel af en toe stuur ik een sms naar iemand anders, of moet ik er eentje krijgen van iemand, en dan duurt het eindeloos voordat hij aankomt. Waar ligt dat aan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
2.5K

Antwoorden (1)

Dat heeft dan waarschijnlijk te maken met een in- of out-box die vol zit. Dan moet de persoon in kwestie eerst wat oude berichtjes verwijderen, voordat er weer ruimte is om een nieuw sms-je te ontvangen of verzenden.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zou goed kunnen. Maar als dat in mijn geval niet was? Ik moest laatst een smsje krijgen van iemand en die kwam uiteindelijk wel aan, na lang wachten. Maar daar hoefde ik niks voor te doen. Ik hoefde niet eerst een paar bewaarde smsjes te wissen om plaats te maken. En omgekeerd is het ook wel eens gebeurd dat een smsje naar iemand anders wel aankwam, maar ook na een tijdje en niet na plaats maken in de inbox. voor zover ik weet tenminste.
fisbel
10 jaar geleden
Dat de Inbox vol zou zijn is misschien in een enkel geval zo.
De vraag is bekend op ingternet. De oorzaak is meestal minder duidelijk. Soms tijdelijke storing. Of een provider met minder netwerkcapaciteit. Dit laatste zou volgens andere berichten niet zo kunnen zijn. KPN bijvoorbeeld zou volgens eigen zeggen geen andere providers benadelen door de eigen berichten voorrang te geven. Voor het niet aankomen van een SMS-bericht geeft KPN een zestal mogelijkheden: http://kpn-klantzm.custhelp.com/app/answers/detail_page/a_id/12984 Maar voor het later aankomen van een SMS-bericht …...