Ben je ook altijd online met prepaid?

Als je een mobiele telefoon hebt, zonder abonnement, maar met bijv. een prepaid bundel of alleen prepaid, heb je dan ook altijd en overal internetverbinding? Misschien een beetje domme vraag, maar ik vroeg het me af omdat er vaak staat "Maar dan moet je wel een abonnement hebben" o.d.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (1)

Wanneer je een prepaid kaart gebruikt kun je er ook mee internetten. alleen wordt dit per MB berekend van je beltegoed. Dit moet je wel handmatig inschakelen op het toestel en de bijbehorende mobiele internet instellingen opvragen bij de provider. is te vinden op de website van de provider. vaak worden deze instellingen ook automatisch naar je toestel verstuurd wanneer je simkaart in het toestel plaatst.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dekking van het signaal is afhankelijk van de locatie waar je bevind en het beschikbaarheid van netwerkmasten. met een 3g mast in de buurt kan je prettig internetten maar wanneer dit niet het geval is maak je gebruik van GPRS en gaat internet zeer langzaam.