stel nu dat je je gsm abonnement nummer op privé zet kunnen ze dat achter halen als je 1 keer de telefoon laar rinkelen?

en als ze opnemen kunnen ze dat ook weten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Telefoons
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
wie bedoel je met ze?dat is nl nogal van belang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
stel dat je naar een vaste telefoon nummer beld

Antwoorden (2)

Ik ga er even vanuit dat je bedoelt dat je nummerherkenning hebt uitgeschakeld.

In principe is het zo dat als je nummerherkenning hebt uitgeschakeld, niemand jouw nummer kan zien - ook al laat je de telefoon één keer overgaan. Wel is het zo dat 112 jouw nummer (naar alle waarschijnlijkheid) wel kan zien, zodat je ze in eventuele noodsituaties terug kunnen bellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
en als er opgenomen wordt en ze gaan dan naar de politie ?
kunnen ze dan je nummer weer vinden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als er een juridisch gegronde reden zou zijn is je nummer (als er verbinding is gemaakt) altijd te achterhalen. Maar niet voor iedereen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zoals ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bijvoorbeeld stalking, bommeldingen, afpersing, doodsbedreigingen, enz ...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reken maar dat als je strafbare feiten gaat plegen met dit nummer, ze jouw nummer snel genoeg hebben achterhaald. Aangezien het gaat om een abonnement, zijn jouw naw-gegevens bekend bij de provider en weten ze jou zo te vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ook als die op prive staat ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus als ik het goe begrijp kunnen de politie niet vinden als je maar 1 keer te telefoon laat rinkelen als je privé belt. maar als ze opnemen en je beld dan privé
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je contact maakt (ze nemen dus op) is vast gelegd wie wie heeft gebeld. (Dit moet ook wel voor de rekening) :)
Prive of niet. Prive (nummer weergave uit) wil alleen zeggen dat nummer niet wordt weergegeven, maar wordt wel bij de provider (en dus eventueel door politie op te vragen) vastgelegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ook al die telefoon niet word op genomen ?
Klopt, bij de politie kan altijd zien met welk nummer je belt, ook kan de provider dit altijd zien, alleen degene die je belt kan dat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dus als je met je gsm maar 1 keer een vaste telefoon toestel laat rinkelen ook?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou niet weten wat hier strafbaar aan zou zijn.
Tenzij het meerdere keren (stalken) gebeurd, dan zouden ze het kunnen traceren wie dat doet. (Ook al is nummer 'prive')