Waarom word mijn claim van diefstal afgewezen terwijl ik goed verzekerd ben voor diefstal?

Mijn iPhone 4s heb ik in mei gekocht en een verzekering bij af gesloten via Geek Squad. Daar heb ik het aanvullend pakket gepakt waar beschadigingen diefstal en verlies bij zitten.
Ik ben vorige week op vakantie geweest op een cruise boot midden op zee, daar is mijn telefoon van mijn kamer gestolen, (waarschijnlijk door het personeel). Er loopt nog een onderzoek met de security op die boot.

Toen ik in Nederland aan kwam heb ik aangifte gedaan en ben ik met de aangifte naar The Phone House gegaan. Hier heb ik formulieren in gevuld en ik zou binnen 72 uur te horen krijgen van Geek Squad wat ze gaan doen met mijn claim.

2 dagen later werd ik opgebeld met de vraag of ik nog eens mijn verhaal wilde doen. Ik heb mijn verhaal nog eens gedaan en het gesprek werd toen af gesloten.

Vanmorgen heb ik de verzekering gebeld met de vraag wat er nu gaat gebeuren, ik kreeg te horen dat een afwijzingsbrief onderweg was naar mij. Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom ze mijn claim zouden afwijzen. Ik vroeg aan de medewerkster waarom mijn claim afgewezen is, ze zei dat ik niet zorgvuldig met het product ben omgegaan. Ik snap niet waarom verlies dan ook in het pakket zit.

In de kleine lettertjes van mijn contract staat dat het in een afgesloten ruimte gewoon vergoed word. Maar op de boot waar ik zat had IK alleen de sleutel en natuurlijk het personeel. Ik betaal 15 euro per maand aan premie voor deze verzekering en ik word hier zo boos om.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
1K

Antwoorden (1)

Lullig voor jou, maar een ruimte waar iemand anders de sleutel van heeft, is GEEN afgesloten ruimte. Niet voor niets wordt altijd geadviseerd geen waardevolle spullen achter te laten in hotelkamers en dergelijke, en daar hoort ook een cabine op een cruise bij.

Je had de telefoon dus gewoon te allen tijde bij je moeten houden, of op je kamer (of elders op de boot als daar mogelijkheid voor was) in een separaat afgesloten kluisje moeten bewaren. De verzekering heeft in dit geval helaas gelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.
Maar verlies valt ook binnen mijn verzekering, waarom word dat dan wel vergoed? Dan ga je toch ook onzorgvuldig met het product om? Als ik verlies had opgegeven had ik het wel vergoed gekregen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tsja.......ik zou zeggen : probeer het alsnog ??
Ik weet wel dat dat type verzekeringen niet zelden weggegooid geld zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een bezwaar gemaakt op mijn claim ik heb video beelden van de cruise organisatie opgevraagd en ze gaan mijn claim opnieuw in behandeling nemen bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoop voor je dat het lukt ;)