Mijn zoon heeft zijn mobiel verzekerd, na schade moest hij eerst 180 euro overmaken! Hoe komt hij onder dit contract uit?

Netjes elke maand betaald. Maar het is goedkoper om hem te laten maken dan via deze mobiel verzekering.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Telefoons
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je even zeggen welk abo, welke verzekering of nog makkelijker: een link geven van de voorwaarden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet. Een contract is een verbintenis. Heeft hij in elk geval geleerd dat hij zich niet zomaar iets aan moet laten smeren, voorwaarden lezen, nadenken.

Het beste antwoord

Verzekeringen zijn kleine kinderen. Ze zijn getraind in onder dingen uit zien te komen. Dat is niet mijn ervaring (gelukkig), maar het is wel zo. Ze proberen hun eigen regels wellicht zó te verdraaien dat ze u eerst 180 euro uit de zak proberen te kloppen.

In dat geval: houdt uw poot stijf! blijf volhouden dat er tot vergoeding overgegaan dient te worden, en maak dit desnoods duidelijk in een nette (met net taalgebruik) brief die u aangetekend verstuurt.

Wil de verzekering dan nóg niet meewerken, kunt u kijken naar oplossingen als de consumentenbond (als u daar lid van bent) of anders een zaak regelen via rechtsbijstand (als u daar ook voor verzekerd bent).

Maar: het kan ook een eigen risico zijn, of iets dergelijks. U moet dus eerst heel zeker weten dat de verzekering 100% hoort te vergoeden om geen flater te slaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt !

Andere antwoorden (1)

Dergelijke zaken zijn veelal zo niet altijd terug te lezen in de algemene voorwaarden van de verzekeraar.

Het enige waarmee u een dergelijk contract binnen het termijn kunt openbreken is dat u zoon ten tijde van het aangaan van deze verzekering minderjarig was en buiten uw medeweten of toestemming dit contract is aangegaan.
Al blijft het ook dan nog een vrij lastige zaak.

Het is trouwens algemeen bekent dat dergelijke verzekeringen vaak harstikke duur zijn, beter is om dat geld wat u aan een dergelijke verzekering kwijt bent apart te zetten en als de tijd daar is deze daarvan te laten repareren of te vervangen.
Maar toegegeven, sommigen zijn echt grootverbruikers wat mobieltjes betreft.