Hoe maak je een telefoon gratis simlockvrij?

mijn blackberry is nu 2 jaar oud, hoe kan ik deze gratis simlockvrij laten maken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

als ik het goed heb vervalt je simlock nadat je abonnement afloopt. Zo niet, dan kun je vaak wel in de stad een telefoonwinkel vinden (meestal zo een die allemaal frontjes enzo verkoopt en er van buiten vrij vervallen uitziet) die je simlock verwijdert. Zo weet ik er in Harderwijk wel 1 te zitten die dit zo voor je doet. Gratis je simlock verwijderen zit er niet in, tenzij je dit zelf kunt doen, wat me onwaarschijnlijk lijkt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In jouw geval (telefoon meer dan een jaar oud, ik neem aan je abbo ook) kun je het beste voor de legale methode kiezen.

Na een contractduur van een jaar, is de provider verplicht mee te werken aan het simlockvrij maken van je toestel. Elke provider heeft daar een eigen procedure voor. Kijk op de website van je provider, of bel de helpdesk, om erachter te komen wat voor jou de geëigende methode is.

Meestal hebben ze je IMEI-nummer nodig, soms nog wat andere gegevens.

Je krijgt meestal per e-mail of per SMS de codes waarmee je je simlock weg kunt halen. Maar ook dat verschilt per provider.

Voordeel van de officiële weg is dat je de beste kans hebt dat het goed gaat, en dat je je garantie behoudt als het toch verkeerd mocht gaan. Bij een vaag zaakje in een steegje ligt dat heel anders.
Cryofiel