hoe werkt een dual sim telefoon?

als je er dan 2 verschillende sim kaartjes in doet, en je zet de telefoon aan, krijg je dan een optie om bv provider 1 aan te zetten of provider 2? of zijn ze beide tegelijk bereikbaar?
en als je provider 1 aan hebt, zit er dan een extra optie in om om te schakelen naar provider 2?
ik heb het dan over simlock vrij prepaid telefoons. beide simkaartjes van mij zijn prepaid en sms en bel er grotendeels mee, geen internet nodig, camera en mp3 wel.

dit omdat ik 2 nummers heb die beide 24-7 bereikbaar moeten zijn, maar wil niet met 2 telefoons op zak moeten lopen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.6K

Antwoorden (2)

Met een Dual SIM gsm bent u op twee nummers tegelijk, op één toestel, bereikbaar. Zo mist u geen enkel telefoontje meer. Wilt u toch op één nummer even niet bereikbaar zijn, dan kunt u bij de meeste toestellen deze simkaart uitschakelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je stelt de vraag niet goed, een DuoSimkaart hebben beide hetzelfde simkaartnr, je hebt dan 1 aansluitnummer met twee simkaarten "bv 1 vast in de auto en de andere in een toestel" . In de huidige situatie heb jij twee afzonderlijke simkaarten en dus twee aansluitnummers, prapaid of postpaid, het toestel wat je moet hebben heeft de optie om beide simkaarten te plaatsen, je krijgt nu in het display idd 2 providers (bv Telfort en T-Mobile), als je op Telfort een gesprek gaat voeren ben je voor T-Mobile in gesprek en vice versa, nu ben je met 1 toestel bereikbaar onder 2 nummers. Wat betrteft de keuze in toestellen is niet zo groot.