Vodafone heeft mijn internet weer geactiveerd op mijn mobiel. Daarna moest ik mijn batterij en sim er 10 min. uithalen. Waarom is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Het beste antwoord

In het geval van een harde reset: dan wordt er meestal gevraagd tenminste tien tellen je batterij uit het apparaat te halen zodat alle interne condensatortjes leeglopen en er dus zeker niets meer in het geheugen staan.

Wanneer de provider vraagt het toestel tenminste tien minuten uit de lucht te houden willen ze er zeker van zijn dat je opnieuw wordt aangemeld bij hun netwerk:
Als je eventjes wegvalt gaat het netwerk er vanuit dat je weer terug kan komen, maar bijvoorbeeld even onder een tunnel rijdt of naar een andere zendmast wordt overgeheveld (omdat je op een snelweg rijdt). Na enkele minuten besluit het netwerk dat je toch echt onbereikbaar bent en 'logt je uit'.
Als ze nu een wijziging in je abonnement hebben gemaakt moet je dus even uitloggen en inloggen in het netwerk, en daar zit dus een paar minuten buffer tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat heet een harde reset. Hierdoor worden bepaalde registry's gewist en kunnen de nieuwe in werking treden.