Wat is goedkoper; met je telefoon normaal of via Skype bellen?

Telefoon met bijna onbeperkt internet. En hoeveel mb kost een Skype gesprek zonder video van 1 minuut?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

Hangt ervan af hoeveel je belt en waarheen. Hier heb je de tarieven van skype binnen Nederland

Toegevoegd na 1 minuut:
Dataverbruik in 2004 was 3-16kb/sec, volgens deze bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna onbeperkt is niet onbeperkt en heb je vaak dus te maken met een Fair Use Policy. Bij vodafone is dit al het data verkeer van alle gebruikers vorige maand x10. dit ligt dan zo rond de 700 ~ 800 Mb.

Een gesprek via skype kost ongeveer 0.5 mb per minuut. maar de kosten hiervoor zijn zonder abonnement 25,5 cent per minuut. Dus of bellen zo voordelig is naar mobiele nummers denk ik niet. naar vaste nummers is het dan interessanter en kun je bellen voor 2,2 cent per minuut.

Ik weet niet wat voor een abonnement je hebt en hoeveel je betaalt per minuut maar als je dat weet kun je het naast elkaar leggen ;)