Mijn vader heeft een gigaset a100 ( huistelefoon ) maar als hij iemand belt word hij weergeven als onbekend. Hoe verander ik dit?

Het staat niet in de handleiding, heb elke letter gelezen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Telefoons
1.2K

Het beste antwoord

Nummerweergave stel je niet op de telefoon in maar bij de KPN (of andere provider als je die door Internetbellen hebt)
Een methode is om in te loggen bij "Mijn KPN" en daar je telefooninstellingen te wijzigen.
Je kunt ook de klantenservice bellen en vragen of ze het willen inschakelen.
Let op! nummerweergave van binnenkomende gesprekken kost op een gewone lijn € 1,24 per maand.
Jij wilt nummerweergave op uitgaande gesprekken, dat moet je dus wel duidelijk aangeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik zo rond google zie ik dat het een probleem is wat veel voorkomt. Zag dit als antwoord;

Haal de telefoonstekkertje uit de modem van de provider en doe deze reset even .

Wij adviseren u om het basisstation een reset te geven.

De resetprocedure verloopt als volgt:

De stroomvoorziening van het basisstation uit het basisstation halen (het stekkertje dat in uw basisstation zit)

De pagingtoets (de toets op het basisstation) indrukken en ingedrukt houden

De stroomvoorziening weer in het basisstation steken en de pagingtoets nog 10 seconden vasthouden.

Dan wederom de stroomvoorziening uit het basisstation halen, en er weer insteken.

De reset is nu voltooid.

Let u op het volgende:

Alle instellingen van uw basisstation zijn terug gezet in de fabrieksinstellingen.

Dat betekent dat de systeempincode weer 0000 is, dat alle aangemelde handsets zijn afgemeld, en dat berichten en
ingesproken meldteksten zijn gewist.

U kunt dan weer uw handsets aanmelden.

Het aanmelden van de handsets gaat als volgt:

- U opent het menu op uw handset

- U bladert naar "instellingen" en bevestigd dit met "ok"

- Daarna gaat u naar "handset" en "ok"

- U gaat naar "handset aanmelden" en "ok"

- U voert de Systeem-pincode in (dat is: 0000) en "ok"

- Vervolgens houdt u de "pagingtoets" (de toets op het basisstation) voor 5 seconden ingedrukt

- De handset en het basisstation hebben nu 1 minuut om elkaar te vinden. Op de handset verschijnt de mededeling dat
deze is aangemeld bij de basis.