Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Een paar mogelijkheden.

Sommige providers bieden de dienstverlening aan dat jouw telefoon alleen rinkelt als iemand belt die zijn telefoonnummer meestuurt. Onbekende nummers worden dan geblokkeerd - die mensen krijgen een bezettoon of een andere toon te horen. Vraag jouw provider of zij deze dienst bieden, en zo ja hoe - moet/kun je zelf iets instellen, of doen zijn dat voor jou.

Als je het hebt over telemarketeers, dan kun je je afmelden via infofilter.nl - dat is het nationale belmeniet-register. Vanaf oktober (meen ik) wordt dat verplicht. Deze mogelijkheid werkt alleen voor telemarketingbedrijven, niet voor particulieren (zoals stalkers).

Je kunt ook een telefoon met nummermelder aanschaffen, of een losse nummermelder kopen. Als je telefoon rinkelt, zie je wie jou belt. Staat daar geen nummer, dan neem je gewoon niet op. Als je dan ook een antwoordapparaat hebt, gaan die onbekende nummers naar het antwoordapparaat. Is het een vertrouwd persoon, dan zal die het antwoordapparaat inspreken. Jij kunt dan terugbellen. Als je het antwoordapparaat op de meeluisterstand instelt, kun je ook nog snel opnemen terwijl die persoon nog aan het inspreken is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Deze vraag is al een keer behandelt dacht ik .
gewoon even naar www.infofilter en je kunt deze ongewenste reclame en verkooptelefoonpraatjes blokkeren,
het zal natuurlijk niet werken als gewoon iemand die jij niet kent en je telefoonnummer heeft je belt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is niet echt antwoord op de vraag. Misschien wordt de vraagsteller wel gestalkt door iemand die zijn telefoonnummer heeft afgeschermd, daar kan infofilter niets aan doen.
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/do_home2.php
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door alleen bekende telefoonnummers toe te laten , ik weet niet of daar een apparaatje voor bestaat of dat kpn die service voor jou in kan stellen . ,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet bij welke provider je telefoonabonnement loopt maar de meesten hebbeneen blokkade service..
Ik heb er in ieder geval geen last meer van..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je kunt het beste je telefoonprovider even bellen/contacteren. Zij kunnen je vertellen of het in jouw geval mogelijk is, en vaak ook de instellingen voor je veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding