Als je je mobiel niet veel gebruikt, om de hoeveel tijd moet je hem dan aanzetten?

Ik gebruik mijn mobiel niet zo veel, maar wil de batterij er niet steeds uithalen. Om de hoeveel tijd moet ik hem dan aan zetten om de kwaliteit van de batterij niet achteruit te laten gaan? En hoeveel tijd moet hij dan aanstaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Telefoons
1.1K

Het beste antwoord

Als het een moderne GSM is, dan zit er een Lithium-Ion accu in.
Die loopt langzaam leeg, ook als je hem niet gebruikt.
Laat je accu nooit langere tijd leeg. Laadt hem regelmatig op.
Aftakelen doen ze sowieso. En hoge temperaturen kunnen ze niet goed tegen.
Als je zo een accu langere tijd wilt bewaren en goed houden, dan kun je 'm het beste in een geseald zakje in de koelkast leggen en elke maand opladen.
Lees verder op:
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

mijn oude toestel (ericsson r 250 pro ) lag al eeb jaar in de kast uitgeschakeld en de batterij was nog vol genoeg om het toestel op te starten.maar over het algemeen kun je van de richtlijn uitgaan dat je ongeveer 2 % van de capaciteit van een batterij per dag verliest,dus moet je ongeveer 1 keer per 6 weken je toestel even controileren en eventueel opladen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben precies zo, ik gebruik mijn mobiel maar weinig.
(ik hoef, in tegenstelling tot vele anderen, niet zo nodig ALTIJD bereikbaar te zijn en dat bevalt me prima).
Ik heb mijn huidige mobiel al jaren, en doe hem zo om de twee, drie dagen een paar uur of een dag aan.
Niks geen last, hij doet het prima.
Ik heb een Samsung.