Hebben alle telefoonnummers 10 cijfers op de wereld?

Dus exclusief een landnummer, inclusief een regio/netnummer.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons
8.2K

Het beste antwoord

En in België maar 9.
Vroeger had men systemen waarbij het aantal cijfers zelfs binnen hetzelfde land kon verschillen. En dit zelfs zodaning dat een bepaald nummer gelijk kon zijn aan een ander maar met een paar cijfers extra eraan toegevoegd (bv 02356 en 0235684 konden allebei bestaan voor een totaal ander abonnee). Dit had dan de naam "irrational dialing". Begrijpelijk dat men dit tegenwoordig niet meer toepast.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee, iig in Duitsland niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee want ze hebben bv in purmerend 0299
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, Duitsland heeft er 11.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar: er zijn er daar ook met bv 8 of 9 cijfers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus niet standaard 11
Nee hoor. Hier in Nieuw Zeeland hebben we er 9.