Hoeveel kost de nokia c7? En wat is de beste touchscreen (behalve iphones en samsung galaxy, en dus ook geen smartfones) ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Telefoons

Antwoorden (2)

€ 335,00.

Ik vind persoonlijk de iphone helemaal niet het beste touchscreen hebben. Dat is gewoon omdat het zo'n hype is dat Apple.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
355 euro inderdaad voor de Nokia C7.
Een 'beste' touchscreen is nog niet uitgevonden. Wél is er verschil tussen de techniek welke gebruikt wordt. In het kort komt het er op neer dat je enerzijds de 'capacitieve' en anderzijds de 'resistieve' touchscreens hebt. De resistieve vind je vooral terug in oudere modellen telefoons en pda's. Deze moest je nog met een zogenaamde Stylus of je vingernagel bedienen anders reageerden ze niet. De capacitieve touchscreens werken op warmte en geleiding van je lichaam. Dat betekend dat je minder hard op je display hoeft te drukken om een commando uit te voeren. Ook kunnen deze schermen wat sneller reageren op aanrakingen en zijn ze in sommige gevallen warmtegevoelig.

Wat verder van belang is, is de resolutie van je scherm. Hoe hoger deze is, des te beter zal je telefoon begrijpen wat je wilt wanneer je het scherm aanraakt. Maar dit is niet de belangrijkste factor.

Bij de goedkopere modellen touchscreen zul je soms harder moeten drukken dan bij duurdere. Het is eigenlijk meer een kwestie van gewenning, na een tijdje voelt het vertrouwd dat je pas bij een bepaalde stand van je vingers goed een nummer in kunt toetsen of een applicatie kunt starten.

Het verdient sowieso aanbeveling om te gaan dus voor een capacitief touchscreen.