Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het Whatsapp-icoontje terug op het lockscreen van mijn Samsung?

Mijn Android-versie is onlangs ge-upgrade van Lollipop naar Marshmallow.

Als ik weg was van mijn telefoon terwijl er een Whatsapp-berichtje of een SMS binnenkwam, verscheen er vroeger (onder Lollipop) een ikoontje bovenin het vergrendelscherm - daarmee bedoel ik het scherm waarin ik mijn pincode moet intoetsen om de telefoon te ontgrendelen. Ik kon dan al zonder te ontgrendelen zien of er een berichtje was binnengekomen.

Nu, met Marshmallow, zijn die ikoontjes verdwenen. Als ik terugkom bij mijn telefoon moet ik nu eerst de telefoon ontgrendelen met de pincode om te zien of ik een bericht heb gemist.

Hoe krijg ik mijn ikoontjes terug op het vergrendelscherm?

Het enige dat me lukt is een pop-up op het vergrendelscherm op het moment dat er een berichtje binnenkomt. Maar in die pop-up is het bericht al te lezen - en dat wil ik niet als de telefoon op het vergrendelscherm staat, want dan kan iedereen mijn privéberichten zien.

Hoe krijg ik weer het simpele ikoontje op het vergrendelscherm als er een ongelezen Whatsapp-bericht of SMS is binnengekomen?

7 jaar geleden
166

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om het Whatsapp-icoontje terug te krijgen op het lockscreen van je Samsung, moet je naar de instellingen van je telefoon gaan. Ga naar 'Notificaties' en selecteer 'App-notificaties'. Selecteer vervolgens Whatsapp en zet de optie 'Op het startscherm weergeven' aan.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding