Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de resolutie van gedownloade foto's op je phone lager dan het originele op het internet zelf?

Ik wil foto's die ik vanop mijn phone gedowload heb naar mijn computer overzetten maar ben bang dat die prachtige foto's een slechtere resolutie zullen hebben dan origineel op het internet. Het kosstte me zo veel tijd om deze waanzinnige foto's op het internet te vinden. Ik hoop dat ik niet meer opnieuw moet zoeken omdat de resolutie niet overeenkomt met het originele, terwijl ik weet dat ik deze nooit meer zal terugvinden omdat ik er geen bronnen van heb opgeslaan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
912

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je ze gedownload (gekopieerd) hebt vanaf een website dan zullen de bestanden dezelfde omvang hebben als het originele bestand op de webserver. Dus hebben ze ook de originele resolutie. Het maakt dan niet uit op welk opslagmedium ze staan.
Je kunt de resolutie opvragen middels de eigenschappen van de bestanden.

Overigens is er een verschil tussen scherm-resolutie (horizontale en verticale pixels) en afdruk-resolutie (bijv. 300 dpi). De laatste kun je onafhankelijk van de schermresolutie instellen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Overigens kun je afbeeldingen (vaak) op Internet terugvinden door de Google-afbeelding-zoeker 1 van je foto's als zoekargument te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding