Wat is het verschil tussen de Samsung Galaxy S3 Neo en de Samsung Galaxy S3?

in details:
-de S3: Samsung Galaxy S3 i9300 Black/Blue/White
-de S3 Neo: Samsung Galaxy S3 Neo i9301 Black/Blue/White
--------------------------------------------------------------------------------------------
Ik wil weten wat het verschil tussen deze twee telefoons.

En ik had even opgezocht op belsimpel.nl welke van de twee duurder is, en dat is de S3, terwijl de S3 Neo meer ram heeft. Misschien ligt het aan Belsimpel zelf dat het duurder is, maar ik wil het gewoon zeker weten.

En welke van de twee is beter?

ik zal dit graag willen weten omdat ik er eentje voor School wil kopen.

-Willem Dekker

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De Neo variant wint het inderdaad op het gebied van geheugen 1,5GB tegenover 1GB voor de standaard S III). Maar ook de grafische chip (Adreno 305) zou iets beter zijn dan de Mali 400 van de standaard SIII.

Alles hangt natuurlijk af van je gebruik. Maar als je het gewoon een mooie telefoon vindt en alle specs niet zoveel uitmaken dan zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Samsung gooit er toch zoveel bloatware op dat de snelheid die je zou kunnen halen (qua gebruikers ervaring) toch geheel teniet gedaan.

En als in benchmarks de ene met een paar frames voorsprong wint, dan merk je dat verschil toch niet in dagelijks gebruik.

Ik zie nu trouwens dat elkaar in prijs nauwelijks ontlopen €216 vs €219 (SIII Neo vs SIII).

Een voordeel van de SIII Neo kan zijn - omdat wat nieuwer is - dat deze ook nog wat langer updates ontvangt. Maar dat is speculatief.

De SIII is trouwens een fijne telefoon om mee de spelen als je geïnteresseerd bent in custom ROMs. Dat is overigens wel geheel op eigen risico. Maar het kan je wel afhelpen van al die bloatware, waardoor je nog meer plezier van je telefoon kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel, ik vind dat u dit uitgebreid heeft uitgelegd!
door u weet ik nu welke ik ga kopen! (de s3 neo!) Mvg Willem Dekker

Andere antwoorden (2)

De S3 is op moment duurder omdat de Neo in de aanbieding is.(normaal kost hij €280,-)
Maar de Neo is de beter van de 2 hij heeft wat extra geheugen en de software is wat energie zuiniger.

Dus als je er nu 1 wilt kopen zal ik je de Neo adviseren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik adviseer toch de s3 die 2 schelen heel weinig van elkaar maar de s3 heeft toch en net ietsjes snellere processor alleen nu heeft de neo weer meer ram dan de s3. De batterij tijd van de s3 is wel iets beter dan die van de neo.
Hier staan de telefoons naast elkaar en kan je ze goed vergelijken: http://www.phonearena.com/phones/compare/Samsung-Galaxy-S3-Neo,Samsung-Galaxy-S-III/phones/8584,6330