Is het normaal dat de bovenkant (in landscape) van een ipad warmer is dan de rest van het apparaat?

het viel me op dat de bovenkant (horizontaal gezien, met thuisknop links) duidelijk warmer is tijdens gebruik dan de rest van van het apparaat. zie foto.

alles buiten het rode rechthoek voelt relatief koel aan, binnen de rechthoek echt een stuk warmer. zit onder het gedeelte wat warmer word wellicht een component wat meer hitte afgeeft dan de rest?

het gaat om een ipad 4.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Dat is inderdaad niet goed, funcioneert het touchscreen aan de boven gedeelte wel goed?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wel, het is alleen hinderlijk dat het apparaat warm word als ik het op mijn hand of been laat rusten. Ik begrijp na wat gegoogle dat het gedeelte van het scherm wat warm word zich boven het moederbord en de processor bevind. Maar die werden tot voorkomt dus niet voelbaar warm (aan de buitenkant van de ipad)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb dit ook , maar hij is niet echt extreem warm ofzo , m'n ipad heeft verder ook geen problemen , komt gewoon omdat de processor daar zit , zelfde als met een laptop
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Op die plaats zit de processor en de videokaart van de ipad. Als je voor een lange tijd intensive spellen heb gedaan dan wordt dat gedeelte van de ipad dus warm, na enige tijd kan het zelfs heet worden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bij normaal gebruik word ie al aardig warm, speel alleen af en toe een racespel maar daar word ie niet veel warmer van. is het feit dat ie voelbaar warm word (al na een paar minuten) bij normaal gebruik reden om is bij de serviceafdeling van de winkel langs te gaan? de aanschaf was een jaar geleleden maar de ipad zelf ong een half jaar oud aangezien ik hem eerder heb teruggebracht vanwege stofjes onder het beeldscherm en het goedkoper was gewoon een nieuwe te geven (dit werd uiteraard bij de apple reparatie afdeling besloten, niet door de winkel)