Werkt een solar oplader ook achter het plastic venster van een tent?

Ik wil voor mijn smartphone een solar oplader meenemen met vakantie. Bij zonlicht verwacht ik geen problemen, maar bij regen wil ik hem binnen hangen, achter het plastic raampje. (Ik heb wel eens gelezen dat die opladers achter glas nauwelijks werken, iets met doorlaten van UV straling)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het werkt wel denk ik maar het gaat heel langzaam waarschijnlijk.
maar als je de tijd hebt werkt het wel :D

Het beste antwoord

Het klopt inderdaad dat solar laders het beste werken in direct zonlicht. Glas of andere obstakels zorgen er namelijk voor dat UV-straling niet geheel opgenomen wordt. Hierdoor werken de laders langzamer of helemaal niet. Wat je zou kunnen doen, is het zoeken naar een waterproof solar charger.

Ps. ik heb voorheen een aantal laders gezien die je direct op een raam kunt plakken en die zouden ook gewoon goed moeten werken. Ik heb er zelf geen ervaringen mee (zie bronnen).