Kan je een mobiele telefoon klonen?

Ik volg een serie genaamd person of interest.
Daarin worden vaak door de "goede mensen" mobiels afgeluisterd camera's en microfoons op mobiels aangezet van mensen die ze bespieden.

Dit gebeurd door middel van een soort app.
Dan staan ze bij de persoon in de buurt en dan klonen ze de mobiel van degene die ze achtervolgen met hun eigen telefoon.
Natuurlijk ben ik me ervan bewust dat het een tv programma is.

Maar ik vraag me af, het idee komt toch ergens vandaan.
Kan dit echt?

8.7K

Het beste antwoord

Ja, dat kan.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phone_cloning

Het is niet legaal en het is iets lastiger dan ze in de serie laten zien. Maar het is zeker mogelijk.
Met de verbindingen die tegenwoordig open staan (wifi en bluetooth) wordt het al een stuk gemakkelijker. Een telefoon is dan (gemakkelijk) te hacken. Na het hacken kan je de SIM-kaart uitlezen en de ID overnemen.
Dit zie je ook in de serie. Ze hebben een open verbinding nodig. De aflevering waar ze de dochter van een diplomaat meoten beschermen lukt het in eerste instantie ook niet omdat ze wifi en bluetooth uit heeft staan.