Als je een Samsung telefoon koopt in DE en hij gaat kapot (fabrieksfout) kan je dan iets met garantie in NL beginnen, of moet je terug naar DE?

*DE is Duitsland natuurlijk ;-) anders paste het niet.

Het beste antwoord

Uiteindelijk heb je recht op fabrieksgarantie, alleen hier zal je dat direct via Samsung moeten regelen. Fabrikanten maken importeren minder populair door zogenaamde 'verlengde garantie na registratie' aan te bieden. Hier kom je dan niet voor in aanmerking als het serienummer niet bij het land hoort. Je moet dus zelf even nagaan of je onder fabrieksgarantie valt. Zo ja, gewoon Samsung bellen en dan kom je er wel uit. Het is namelijk de wet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je moet hem eigenlijk terug brengen naar de winkel waar je hem hebt aangeschaft, mocht dit een retailer zijn die ook in Nederland zit, dan zou je het eventueel hier in Nederland kunnen proberen.

Wat ook een mogelijkheid is, is dat je rechtstreeks contact zoek met de telefoonfabrikant en daarmee de mogelijkheden bespreekt om aanspraak te maken op je garantie zonder naar Duitsland te hoeven. (Vaak staat er informatie over de garantie/fabrikant in het boekje of je bezoekt de website van de fabrikant)