Hoe stel ik een android telefoon zo in dat m'n autoradio het geheugen van de telefoon kan lezen ?

mijn nokia N8 kon ik zo instellen dat het interne geheugen leesbaar was als harde schijf .
heb nu verschillende andere telefoons geprobeerd maar niets werkt alleen nokia blijkt dit wel te kunnen maar het moet toch ook lukken met de nieuwste androids ?
HTC One, Sony Xperia S en Z, Samsung Galaxy S2 en S4 deze lukken niet
Nokia N95 ,N97 , N8 deze lukt het allemaal prima
zie ik iets over het hoofd bij instellingen bij android ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Bij sommige oudere Android-toestellen en -versies is het nodig dat je het externe geheugen handmatig beschikbaar stelt. Na het aansluiten trek je aan de notificatiebalk, waar je de optie ‘USB Aangesloten’ te zien krijgt. Tik je daarop dan krijg je een scherm waar je de opties ‘Koppelen’ of ‘Niet koppelen’ te zien krijgt. Je moet nu voor 'Koppelen' kiezen.

Bij de nieuwere toestellen (voornamelijk Samsung) wordt de externe opslag automatisch gekoppelt. Je kunt dan de notificatiebalk naar beneden trekken en drukken op Gekoppeld als media-apparaat/camera. Je komt dan in bovenstaand venster waar je kunt selecteren hoe je het apparaat wilt koppelen. Je moet hier je smartphone mounten als media-apparaat.

Wanneer je een HTC-toestel verbindt, vraagt de smartphone of je alleen wilt opladen of het toestel wilt koppelen. Kies hier ook weer voor koppelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@EJC, dan is het helaas niet mogelijk om dit te doen.