Kan een barst in het beeldscherm van je smartphone op de lange termijn verergeren/andere complicaties leveren?

Ik heb vanmiddag mijn HTC one S laten vallen en nu zit er een flinke barst in. Het touchscreen werkt echter nog prima en ik heb niet zoveel last van die barst, dus twijfel ik of ik hem wil laten repareren (de goedkoopste reparaties die ik kon vinden zijn rond de 150 euro, dus vrij prijzig).
Nu vroeg ik me af: Als ik het gewoon zo laat, is mijn mobiel dan kwetsbaarder? Is er nu meer kans op waterschade of zullen er sneller nieuwe barstjes bijkomen?

Toegevoegd na 33 minuten:
Eigenlijk is het eerder één lange scheur (van boven tot onder) dan een barst. Je voelt hem niet als je er met je vinger overheen gaat, wel met je nagel. Het lijkt nog vrij solide.
Het ziet eruit zoals in de afbeelding alleen dan een stuk langer.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe erger het wordt, hoe meer het kost denk ik..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ook een HTC sinds november en toen ik die van mij 1 keer liet vallen zat gelijk de zijkant los.. voor mij geen HTC meer na deze!!!

Antwoorden (1)

Mijn vriendin heeft haar iPod laten vallen, en toen is er ook een enorme barst in het scherm gekomen. Zij laat het ook niet repareren, maar na een tijdje begonnen er wel kleine glasscherfjes uit te vallen. Nu houdt ze hem bij elkaar met plakband. En ik denk dat het logisch is dat je er nu geen water op moet laten komen, want dat loopt zo door het beeldscherm heen naar de binnenkant van je telefoon.
Veel succes, ik hoop dat je een goeie oplossing vind!