Is het rooten van mijn Samsung Galaxy SII wel verstandig nu er een update aankomt?

Ik wil mijn Samsung Galaxy SII rooten. IK weet in principe hoe dit moet en heb daar verder geen hulp bij nodig, maar er komt een update aan naar Android 4.1 . Als ik hem dan geroot heb, is het dan mogelijk om de update gewoon te installeren, of moet ik hem daarna opnieuw rooten of zelfs wachten tot er een geroote update uit is?
Verder heb ik op internet gelezen dat je de firmware van de SIII op de SII kan zetten. Hoe zit het daar dan mee? Dat kan namelijk tot nu toe alleen maar met android 4.0, terwijl er voor beide toestellen binnenkort een update aankomt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het rooten is altijd een risico. Bij de meeste fabrikanten verlies je de garantie als je hem root. Het is namelijk mogelijk om de CPU/ gpu te overclocken. Ik zou dat eerst navragen bij de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind dit niet echt een antwoord op de vraag