Hoe zet je apps en contacten over van een SD kaart in een Sony Experia Tipo op een nieuw kaartje?

Mijn dochter heeft een nieuwe telefoon met een 2 GB SD kaart. Ik heb voor haar een grotere gekocht, van 16GB en willen die gaan gebruiken. Maar op haar originele kaart staat nu ook data.

Ik ben zelf niet thuis in systemen met Android. Hoe zet je de gegevens over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als eerste de telefoon met het 2 GB SD kaartje erin op de computer aansluiten via de bijgeleverde MicroUSB kabel. Als het goed is ziet je computer de telefoon aan als 'massa opslag'.

Ga naar Computer en zoek de telefoon op alsof het een USB stick is. Waarschijnlijk zie je dan iets van 'interne opslag' en 'SD geheugen'. Hierbij is SD geheugen de Micro SD kaart.

Je kunt alles kopiëren wat je denkt nodig te zijn. Zet het eerst op je bureaublad of iets dergelijks. Haal de telefoon uit de computer, stop het nieuwe kaartje erin en herhaal hetzelfde. Nu zit het 16 GB SD kaartje erin. Hier kun je op dezelfde wijze alle bestanden naartoe kopiëren.

Het is gewoon alsof je de telefoon als USB stick gebruikt ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er staan dus geen verborgen bestanden op of een ander formaat dat Windows niet kan lezen? Dan is het heel simpel dus. Dank je wel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Van de bestanden die van belang zijn niet, nee. Elk bestand dat je mogelijk zou willen kopiëren, zoals foto's, video's, muziek en zelfs de Whatsapp geschiedenis zullen zichtbaar in mapjes staan :) Bovendien kun je bestanden die de telefoon wel kan lezen maar de computer niet (stel), gewoon overzetten naar het andere kaartje en weer op de telefoon gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het werkte!