Waarom doet mijn oplader van mijn tablet het niet?

Ik heb een tablet van Cresta type CTP810. De lader deed het altijd goed, maar sinds kort laadt hij bijna niet meer op. Alleen als je hem heel hard er in drukt maar je kunt het natuurlijk niet steeds vast houden. Waarom is dit zo? En wat kan ik er tegen doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

De kans is groot dat de fout niet aan uw oplader ligt maar aan uw tablet aangezien hij wel oplaadt als u die hard aandrukt. Waarschijnlijk is er een soldeerpunt afgebroken tss de print en de connector.
Het kan evt aan de stekker liggen van uw oplader en dan is het waarschijnlijk een draadje welke slecht contakt maakt.
Probeer uw lader eens op een ander toestel bij wijze van test MAAR let wel op de spanning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
lijkt me dat dit het goede antwoord is, heb hetzelfde gehad met gsm. je kunt het uitproberen door een andere oplader te proberen.
Waarschijnlijk moet je een nieuwe oplader. Ik schat zo dat het aan de binnenkant, daar waar de stroom doorheen gaat door het draadje, dat dat kapot is in aan de binnenkant en waarschijnijk afgebroken. Op die manier maakt het koperdraad geen contact meer of met moeite en moet je inderdaad de oplader erin duwen. Op die manier wordt het alleen maar erger, en na verloop van tijd gaat de oplader stuk.

Het is dus niet je tablet, maar je oplader.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een alternatieve manier om je mobiel/tablet nu tóch nog opgeladen te kunnen krijgen is via de usb-aansluiting, zowel de mini als de gewone stickies-aansluiting. Dat is een universeellader die tegenwoordig toch al veel bijgepakt zit bij andere apparaten en ook nog in 12 volt autodashboardstekker verkrijgbaar is.