Is het slecht voor de batterij van je ipod als je hem de hele nacht laat opladen?

Is het slecht voor de batterij, als hij de hele nacht in mijn dock staat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Nee, hier zit namelijk een begrenzer op. Hij stopt automatisch er kan niks fout gaan. Het is dus niet slecht voor de accu ik doe het namelijk dagelijks:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het laden van de accu wordt bestuurd door de elektronica in de iPod.
Het laden stopt vanzelf als de spanning van de accu hoog genoeg is, zelfs als de adapter aangesloten blijft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat geldt tegenwoordig voor alle accu's in mobile apparatuur.
Het verhaal dat je accu stuk gaat wanneer je hem de hele nacht laat laden komt van de oude NiCad accu's af. Die hadden last van een zogenoemd "geheugen effect" en waren makkelijk te overladen.

De moderne accu's, zoals je die in een mobieltje of laptop vindt, hebben daar geen last van. Bovendien hebben de opladers van die accu's electronica aan boord die de accu beschermt.

Lekker 's nachts laten laden dus. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is juist goed! Als je hem er na een uurtje afhaald is de baterij nog niet helemaal opgeladen en gaat hij sneller stuk. Als je hem de hele nacht in de oplader laat staan gaat hij dus langer mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, als je de lader er in doet zie je twee van die kruisjes naast elkaar staan. Als die eenmaal is opgeladen dan zie je een stekker. Dat betekend dat je hem uit de stopcontact kan halen. Hij laad dan niet meer verder dus het kan geen kwaad.