Als ik met me mobiel op Opera Mobile Web Browser zit, en ik ben gewoon effe op Hyves enzo, je weet het wel, dan sluit hij opeens af, hoe kan dat??????

Ik heb een Nokia E72 Zwart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is bij mij ook een aantal keren gebeurt. Wel gaf het aan dat de geheugen vol was en dat ik alle andere toepassingen moest sluiten.
Je kan het beste de Opera Mini gebruiken. Doordat het een gecomprimeerd website naar je mobiel stuurt, kost het minder data en gaat het ook zoveel sneller. De Opera Mobile heb ik er ook op staan, maar die gebruik ik nauwelijks.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het komt doordat het werkgeheugen van de telefoon vol geraakt is.

Er zijn een paar mogelijkheden om dit te voorkomen:

- Je kan de telefoon resetten, met een pennetje de resetknop indrukken.

- Je kan een programma installeren dat het RAM geheugen leegmaakt.
Voor Windows Mobile heb je bijvoorbeeld cleanRAM van htcAddicts.com, dat werkt op mijn HTC prima, wellicht dat er voor jouw telefoon/besturingssysteem ook een dergelijk gratis programmaatje bestaat.

Een extra tip: zorg dat je in het interne geheugen van de telefoon zo min mogelijk opslaat: verplaats alle foto's, muziek, etc. naar een geheugenkaartje in de telefoon.
Wis alle demo plaatjes, videos en ringtones op de telefoon die je toch niet gebruikt.
Als je extra programma's installeert doe dat niet in het hoofdgeheugen maar op de geheugenkaart.
Er blijft zo meer RAM geheugen vrij zodat Opera minder snel vastloopt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de gebruikershandleiding blz 157 (Product- en veiligheidsinformatie) vond ik daarover het volgende: "Voor optimale prestaties kunt (u) het apparaat het beste zo nu en dan resetten door de stroom uit te schakelen en de batterij te verwijderen."
Opera Mobile is een zware app voor je mobiel. Toen ik met een Nokia N97 mini werkte, gebruikte deze app al vanaf opstarten 20MB, terwijl ik nog niet eens een pagina had geopend.
Na deze wetenschap heb ik de app eraf gegooid en opera mini gebruikt. Nooit geen problemen meer gehad. Hij is echt zuinig in geheugengebruik.