Dan kun je er via het UMTS netwerk mee internetten, dus niet alleen via wifi

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zult dan wel een data-abonnementje ergens af moeten sluiten trouwens...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3g betekent "derde generatie".
Het is de benaming voor de verbindingsmogelijkheid met mobiele netwerken.
Hierbij een uitleg van Wikipedia:

"UMTS wordt ook de derde generatie (3G) mobiele communicatie genoemd en is niets meer dan een stelsel van afspraken tussen aanbieders van verschillende mobiele netwerken. UMTS biedt een grotere verbindingssnelheid ten opzichte van andere mobiele systemen. Ter vergelijking:

2G GSM : 9,6 kbps of veelvouden hiervan met HSCSD
2.5G GPRS: 52 kbps (met als mogelijke uitbreiding EDGE 384 kbps)
3G UMTS: 384 kbps (maximaal 2 Mbps door een toepassing)
3.5G HSDPA: tot 14 Mbps
4G LTE: tot 100 Mbps"
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat staat voor derede generatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de iPad staat 3G niet voor de derde generatie, je hebt tot nu toe alleen de iPad en de iPad 2.
3G staat voor mobiel netwerk net als op een mobiele telefoon waarmee je dus met een simkaartje, prepaid of abonnement, overal kan Internetten met de iPad
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En ze zijn ook al bezig met de 4G verbinding. Daarmee kun je nog sneller mobiel internetten.
Je hebt wel een micro-simkaartje nodig die in de iPad past, waar je dan een internetaccount op moet hebben staan (via je provider).
Je kunt ook een normale simkaart tot een microsim kaartje maken. Zie de link naar een microsim adapter. Staat ook een filmpje bij hoe je het moet doen!