Op de iPhone kan je maar 160 tekens gebruiken in 1 sms. Kan ik dat ook verhogen? (het liefst onbeperkt)

En waarom is het beperkt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij 'instellingen' naar 'berichten' gaan en daar 'aantal tekens' uitzetten.

Antwoorden (1)

160 karakters per SMS is gewoon de standaard die ooit is ingevoerd bij de telefoonproviders.

Maar ik kan trouwens gewoon doortypen wat ik wil op mijn iPhone (kon op mijn HTC 735 ook al jááárenlang prima trouwens), en dan maakt hij er vrolijk een langer SMS'je van. Waarschijnlijk op de achtergrond is dat een soort multipart SMS maar bij iemand anders met een smartphone komt hij dan ook gewoon als lang bericht weer binnen. Alleen het kost me (aantal karakters / 160) sms'jes. Maar boeien :D Anyway, ik ben benieuwd waarom het dan bij jou echt niet kan? Wat gebeurt er dan als je bij 160 karakters bent?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan verstuurd hij meerdere sms'jes.
En het komt ook aan als meerdere sms'jes
(ik heb een iPhone 3GS
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok... Nou, ik heb ook een 3GS en ik heb 't net ff geprobeerd op een sms van 170 karakters naar mijn andere nummer te sturen... Gaat intact weg en komt intact aan (als één bericht dus) maar kost me wel twee berichtjes. Ik weet niet waarom dat bij jou anders werkt. Misschien ondersteunt je provider het niet? Lijkt me sterk, want lijkt me redelijk normaal... Ik heb KPN zakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook van KPN.
maar niet zakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je wel de laatste software update?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. want dan gaat mijn jailbreak eraf
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hmm... Ik heb 'm niet jailbroken. Misschien is dat wel het verschil. Maar ik heb met die 3GS altijd al langere sms'jes kunnen typen, ook met oude OS versies. Dat weet ik zeker want dat doe ik nogal vaak :)