Hoe zorg ik dat mijn android telefoon ´s nachts een minder luide toon heeft bij berichtmeldingen?

Ik wordt wakker van de mail en weer-updates en wat dies meer zij.
Die piepjes mogen 's nachts best hoorbaar zijn, maar dan wel op een laag volume.
De gewone beltoon, voor gesprekken mag bij voorkeur ook 's nachts best luid zijn.
Aanvulling: Het betreft een Motorola 'moto G100' telefoon

TurfGraver
7 maanden geleden
Waarom niet gewoon stil?
Kun je gaan slapen. :)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
Ik kan 's nachts nog belangrijke telefoontjes, whats-app- en signalberichten krijgen. De luxe om alles stil te zetten heb ik helaas niet.
SimonV
7 maanden geleden
Lijkt niet te kunnen:
https://www.reddit.com/r/MotoG/comments/vz29qa/how_to_separate_ringer_and_notification_sounds/
Cryofiel
7 maanden geleden
Niet helemaal wat je zoekt, maar wellicht toch een idee:

Ik zet 's nachts de wifi en de 4G uit op de telefoon. Zo kan ik wel worden gebeld, maar krijgen al die apps niets binnen.

Antwoorden (1)

Daar zou ik Bixby Routines voor gebruiken.
Dit werkt volgens een principe van 'if (this), then (this)'.
Dan kun je instellen dat op je bedtijd de geluiden van meldingen op zacht gaan, maar de beltoon gewoon blijft.

Je kunt ook de Do Not Disturb modus gebruiken. Dan gaan alle meldingen op stil. Je kunt uitzonderingen maken voor bepaalde apps of als mensen je bellen.

Voor je nachtrust raad ik aan om alles op stil te zetten. Waarom zou je in de nacht nog piepjes willen horen?
7 maanden geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
Helaas.... Bixby blijkt Samsung specifiek te zijn. Ik heb een Motorola apparaat (moto g100)
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 maanden geleden
N.a.v. jouw antwoord heb ik dit nu als aanvulling in de vraag toegevoegd.
Ritsuka
7 maanden geleden
Werkt de Do Not Disturb met uitzonderingen wel?