Als je van nummer en mobiel wisselt, zijn je oude whatsapp gesprekken voor je contacts nog zichtbaar?

Als je een nieuwe telefoon krijgt en daarbij een nieuw simkaart dus nieuw nummer, kan je je oude WhatsApp chats overzetten naar dit nieuwe nummer en raak je zelf niks verloren. Nu vroeg ik me af of dit ook zo voor je contacten is? Zij krijgen een melding dat jij een nieuw nummer hebt, en met de vraag of ze deze willen opslaan of een bericht naar willen sturen, als ik het goed heb. Dus ik vroeg me af of zij dan een ‘nieuw gesprek’ met je beginnen of gewoon doorgaan in het oude gesprek en er voor hun ook niks verloren gaat.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Apps
1.7K
Utrecht
2 jaar geleden
Als je een nieuwe telefoon krijgt en daarbij een nieuw simkaart dus nieuw nummer. Wat houd je tegen om je eigen (oude) nummer mee te nemen? Een nieuwe simkaart betekend niet automatisch een nieuw nummer; bij alle provides kan je je oude nummer gratis meenemen.
VraagAntwoord66
2 jaar geleden
De backups worden gemaakt op een account (bv google account) en is niet afhankelijk van je telefoonnummer.

Antwoorden (1)

Een kennis van mij had een tijdje terug een nieuw nummer en toen kreeg ik een melding in mijn lopende chat met diegene met de vraag of ik in de huidige chat wilde doorgaan met deze persoon op het nieuwe nummer. Je contacten krijgen dus zelf de keuze wat ze willen.