Hoe kan het dat opgeslagen nummers zijn omgezet naar skypenummers in mijn contacten (android)?

Op mijn werk is er een nieuwe server geplaatst, sinds dien zijn heel veel van mijn contacten omgezet naar skype-nummers. Het contact staat dan als skype-nummer in mijn telefoon, verder kan ik het nummer of contactpersoon niet bewerken of verwijderen. En als ik dan een persoon via Whatsapp wil toevoegen, waar dus al een skype-nummer voor is, zegt mijn telefoon dat dit al bestaat. Maar het samen voegen kan ook niet want alle nummers die skype-nummers zijn geworden staan erin als 'alleen lezen' contacten. Herkent iemand dit, of weet iemand de oplossing?

Ik hoor het graag, anders ben ik rond de 800 nummers van mijn werk gewoon kwijt.
(de technische man op mijn werk snapt ook niet hoe dit heeft kunnen gebeuren en weet zo gauw geen oplossing, de server terugzetten kan ook niet)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Apps
2.2K
crispy
4 jaar geleden
Kennelijk synchroniseert jouw telefoon met de server. Is er nog ergens een backup te vinden van de oude server waarmee je telefoon heeft gesynchroniseerd? Dan kan je die wellicht terug laten zetten op je telefoon.
Antoni
4 jaar geleden
Hebben andere collega's hetzelfde probleem (gehad)? (Hoe) hebben zij het opgelost? Dat zou ik eens nagaan, als ik jou was.

Antwoorden (1)

Skype heeft toegang tot jouw contacten.
Instellingen, App machtigingen (Applicatie beheer), Contacten, zie je als goed is een lijst met apps waaronder Skype en dan schakel je m uit