Hoe kan mijn Whatsapp blijven bestaan op mijn telefoon terwijl ik mijn simkaart aan iemand anders gegeven heb?

Ik heb de simkaart weggegeven. De smartphone waarop ik eerder whatsapp geïnstalleerd heb met de betreffende simkaart gebruik ik nu zonder simkaart. Ik gebruik hem via wifi. Ik ontvang nu whatsapp-berichten voor degene die nu mijn simkaart heeft. Wie kan mij uitleggen wat ik moet doen om de nieuwe eigenaar van de simkaart gelegenheid te geven zelf whatsapp te installeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Apps
38.2K

Antwoorden (2)

Whatsapp is niet gekoppeld aan je simkaart, het is gekoppeld aan je telefoon, maar gebruikt telefoonnummers als "adres". Als dat adres op jouw telefoon is bevestigd, kun je eigenlijk gewoon je simkaart eruit halen en blijven whatsappen.

Jij moet even dit whatsapp account van je telefoon halen, dan kan degene die de nieuwe simkaart heeft zich aanmelden bij Whatsapp en is het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een Whatsapp account is verbonden aan een nummer (simkaart), je dient dus het account uit te schakelen van het simkaart. Wat je zou kunnen proberen is het volgende:

http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/21119703

Voor meer antwoorden op vragen:

http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik dacht dat je bij instellingen -> Chatinstellingen ook je telefoon nummer kon wijzigen. Ik weet niet of dit nog zeker is.