telefoonabonnement eerder opzeggen?

Ik wil graag van Hi naar Vodafone, maar contract eindigt pas in januari. Kan ik nu al naar Vodafone gaan, een nieuwe gsm ontvangen en per januari mijn nieuwe abonnement in laten gaan? Moet ik Vodafone dan wel al betalen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Op z'n vroegst kun je 3 maanden van te voren een nieuw abonnement aangaan bij Vodafone als je je eigen nummer wilt behouden. Dus in jouw geval zou dat zijn vanaf een datum in oktober.
Wil je het Hi abonnement eerder opzeggen dan zul je de resterende maanden door moeten betalen (of indien mogelijk bij je huidige Hi je contract proberen over te dragen naar een ander).
Je kunt er natuurlijk ook voor kiezen een totaal nieuw abonnement te nemen bij Vodafone met een nieuw gsm nummer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

KPN gaat je zeker aan het Hi-contract houden. Je zult dus nog even geduld moeten hebben.
Van Vodafone krijg je pas een nieuwe GSM als je contract (bijna) in gaat. Maar je kunt altijd even bellen met Vodafone. Je weet maar nooit wat je voor elkaar kunt krijgen. Ze willen natuurlijk dolgraag nieuwe klanten verwelkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenstaande klopt tenzij je een 2 jarig-contract hebt, hier mogen ze je niet per definitie aan houden. Dat staat genoteerd in de grijze lijst met betrekking tot algemene voorwaarden, tenzij ze kunnen verantwoorden dat het ze geld kost als ze dat niet zouden doen.
13 jaar geleden
sterredag
13 jaar geleden
Ik weet niet wat je allemaal kado hebt gekregen bij je mobiel, maar theoretisch zou je dit contract per maand moeten mogen opzeggen. Aangezien het tweede jaar bijna afgelopen is. Hou er rekening mee dat het bedrijf kan gaan sputteren en niet akkoord gaat, al moeten ze dat wel doen. Dit kan resulteren in een incassobureau, deurwaarder en rechter, echter voor de rechter, heeft het bedrijf geen poot om op te staan. Tenzij ze kunnen aantonen dat ze daar financieel slechter van worden (kortom er verlies op zullen maken) Afspraken tussen u en uw aanbieder van telefonie, internet of televisie
Zo lang algemene voorwaarden niet in strijd zijn met de wet, moet u zich eraan houden. Dat geldt natuurlijk ook voor uw aanbieder. Het komt voor dat een voorwaarde niet overeenkomt met wat in de wet staat. Dan gelden de regels van de wet en hoeft u niet te doen wat in de voorwaarden staat. Grijze lijst: bepalingen op de grens van het onredelijke
In de grijze lijst staan bepalingen die zich op de grens van het onredelijke bevinden. Provider
heeft hier wel het recht om aan te tonen dat het gebruik van een bepaling in dit specifieke geval niet onredelijk is. Bijvoorbeeld een bepaling die u een ongebruikelijk
lange termijn voor de nakoming van de overeenkomst geeft. Op overheid.nl vind u alle bepalingen uit de grijze lijst. Kortom, ik zou er een serieuze mail + brief aan wagen (dubbel sturen) en verwijzen naar de grijze lijst van de algemene voorwaarden dat ze je niet mogen verplichten om je aan het 2 jarige contract te houden, en dat je met in achtname van een opzegtermijn van 1 maand je abonnenemt wilt opzeggen. Als je je nummer wilt behouden wordt dat lastiger, vodafoon moet dan voor je opzeggen.