Waar kan ik online mensen ontmoeten die Esperanto spreken?

Ik heb onlangs Esperanto geleerd, maar ik zou er graag iets mee willen doen. Bestaat er een mogelijkheid om online met Esperanto jongeren in contact te komen? Zo ja, hoe dan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Taal
1K

Antwoorden (1)

Ik ken de website verder niet, maar vond zojuist via https://nl.wikipedia.org/wiki/Esperanto de website http://www.esperanto-jongeren.nl.

Misschien heb je daar wat aan!

Toegevoegd na 5 minuten:
"Wat/Wie is NEJ

NEJ staat voor Nederlandse Esperanto-Jongeren. De NEJ is een vereniging met statuten en is opgericht in 1965 door en voor jongeren tot 30 jaar die Esperanto interessant vinden. Als NEJ organiseren we regelmatig activiteiten rond Esperanto in Nederland. Dit doen we voor Nederlandse jongeren die Esperanto interessant vinden en voor Esperanto-jongeren die Nederland willen leren kennen.

Een van de leukste zaken is Esperanto spreken met buitenlandse mensen. Zo ervaar je dat Esperanto werkt. Daarom werken we veel samen met Esperantisten uit Duitsland, België, Frankrijk en vele andere landen. Ook bezoeken Nederlandse Esperantisten veel buitenlandse activiteiten. In het najaar naar België, in de winter naar Duitsland of Slowakijke, en in de zomer zijn er tal van Esperantofestivals in o.a. Hongarije, Italië en Frankrijk.
In de lente is het jaarlijks de beurt aan de NEJ om een internationale bijeenkomst te organiseren in Nederland."
Antoni