Wat is het verschil tussen nephew en cousin?

In de engelse wiki word gemeld dat Justin Theroux de "nephew" is van schrijver Paul Theroux en de "cousin" van documentairemaker Louis Theroux.

Een nephew is een neef neem ik aan, dus wat is een cousin in deze context?

Zie

http://en.wikipedia.org/wiki/Justin_Theroux

Eerste alinea

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
71.4K

Het beste antwoord

Van een nephew ben je oom of tante, van een cousin neef of nicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Het is inderdaad wat hierboven staat. Toevoeging: een nephew wordt hier ook wel eens oom- of tantezegger genoemd, het kind van je broer of zus. Cousin is gewoon neef (of nicht), het kind van je oom en tante dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een cousin is een cosijn. In het nederlands bestaat nog steeds de achternaam Cozijnsen. In een deurkozijn zijn de rechter- en linkerpost gelijkwaardig.
Een cousin (kozijn) staat dus op gelijke hoogte als jij.
Een Siebeling is een broertje of zusje van je. Het nieuwe woord brusje is helemaal niet nodig. De engelsen gebruiken voor siebeling het woord sibling. Het zal wel rte maken hebben met het woord zuigeling.

Toegevoegd na 18 uur:
Het engelse woord nephew klinkt als het nederlands woord neef en betekent dat ook. Net zoals niece nicht is.
Dan is het een kind van een oom of tante.
Om het verschil te onthouden kan het woord kozijn een hulpmiddel zijn.
Ik heb het nog even nagezocht op wikipedia. Daar staat het allemaal keurig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je 'cousin' is het kind (m/v) van je oom en tante. Je 'nephew' is de zoon (m) van je zus of broer. Beide worden in het Nederlands vertaalt met 'neef' of 'nicht' (in het geval van 'cousin', 'nephew' wordt alleen bij mannen gebruikt).