wat betekent een noob ??

tegenwoordig word er veel gescheld met het woord noob (uitspreken als noep ) wat betekent dat dus ???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Taal
28.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is zoiets als beginneling, maar het is niet echt een scheldwoord hoor, meer een grapje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarom heet jij lap ?
Amadea
12 jaar geleden
Vermoedelijk afgekort van lapjeskat!

Antwoorden (5)

Noob:newbie: nieuweling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iemand die ergens niet goed in is of sukkel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schellen is een ouderwets soort (aan)bellen. De voltooid verleden tijd van schelden is gescholden.
Noob komt van het Engelse newbie, en dat betekent iemand die nieuw is en achterloopt bij een bepaalde activiteit ten opzichte van de anderen die zich er al lang mee bezighouden.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat..... Zei ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Noob
Een noob is een groentje, dus met andere woorden een beginneling
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een noob, is eigenlijk gamerstaal voor een nieuw iemand in een spel die de regels nog moet uitvinden en nog geen vaardigheden (skills) heeft.
Mensen die niet gamen hebben het woord overgenomen en zeggen het nu ook tegen mensen die een beetje dom doen, een beetje dom zijn of bepaalde sociale regels niet doorheeft.

Toegevoegd na 2 minuten:
*doorhebben