Leuk bedacht van die bieten, maar het is een verbastering van beet oftewel een beetje. Een zogeheten minimaliseerder/diminisher.

Na de 18e eeuw is een beet verdwenen in dit gebruik, afgezien van de vorm een biet, die vermoedelijk teruggaat op een dialectvariant van een beet

1. Dat interesseert me geen biet!
2. Er was weer geen biet aan.

Deze vormen zeggen dus eigenlijk:
1. dat interesseert me nog niet eens een beetje
2. Er was nog niet eens een beetje aan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bieten zijn er genoeg. Als je zaadjes plant dan zie dat er een bende bieten ontstaan. Eentje minder is totaal niet merkbaar. Dus onverschilligheid en schouders ophalen als er wat bieten gemist worden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het interesseert ons in Nederland geen vanalles! Geen zier, geen fluit, geen ene reet, geen moer en geen flikker, geen bal en ook geen biet!

Wat we willen zeggen: het interesseert ons niets. Of het interesseert ons net zo veel als in dit geval een onintereesant object als een biet!

Toegevoegd na 3 minuten:
e=s
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk was het bal maar dat riekte naar(soft) porno! Daarom heeft men er bal van gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is op het land ontstaan,toen een boer met zijn knecht aan het bieten hakken was,zei die knecht ik heb me toch een mooie meid ontmoet,zondag ga ik er naar toe.
maar als ik met haar naar bed ga komen er dan kinderen van zei die knecht?
nee als je er een condoom omdoet niet,maar dat moet je wel laten zitten,en er niet afdoen,zei de boer.
een weeek later is de knecht weer bij de boer aan het hakken ,en zegt hij opeens het interessert me geen biet, maar nu doe ik hem eraf ik moet zo nodig pissen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan mij nie schele
Of
Nou en !!!