Als je op een hometrainer met ergometer de weerstand (Watt) verhoogd, ga je dan meer km/u of steiler de berg op? Hoe stel je het verschil in?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
meer watt kunnen "trappen'' wil zeggen dat je meer vermogen hebt om bijv. een heuvel/berg te beklimmen. Dat het je makkelijker afgaat, zogezegd. Over de instelling heb ik geen kaas gegeten.
Zie ook : http://www.pro-indoorcycling.nl/klimvermogen/
ronron1212
7 jaar geleden
Het is net als bij een gewone fiets hoe hoger de watt of wel weerstand staat hou zwaarder je moet trappen. Dus te meer spierkracht je nodig hebt om je snelheid te behouden.

Antwoorden (1)

Als je wilt dat het om hogere snelheid gaat moet je gewoon sneller trappen. Dat valt niet in te stellen.
Het enige dat de hometrainer kan doen is meer weerstand bieden, waardoor je meer energie moet leveren.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch zou ik graag willen dat als ik de weerstand verhoog dat ik net als bij versnellingen harder ga, dus meer kilometers maak. Maar dat kan volgens mij niet...