Kunnen sportieve kinderen van 11 jaar 5 kilometer hardlopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ligt eraan wat jij als hard beschouwd

Antwoorden (5)

Ja, dat kan, als ze getraind zijn.
13 jaar geleden
Kan heel goed, zeker als ze getraind hebben
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan, als een kind van 11 een goede conditie heeft (dat valt makkelijk te trainen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan zeker. Toen ik 10 jaar was, rende ik af en toe met m'n vader mee. Hij rende 6,5 km. Ik hield van vader (soms met moeite) bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als turnjuf voor kinderen van zes tot twaalf jaar doen we elk jaar mee aan een loopwedstrijd in de stad. De kinderen kunnen dan één, drie of vijf km lopen. Er zijn dan steeds een vijftiental kinderen die de vijf km lopen. Sommigen schrijven zelfs in voor tien km (los van school) maar dit zijn er niet veel.... Belangrijk is dat ze niet te snel starten , dit kan je zeker trainen.