Wat zijn de (gemiddelde) prijzen/maand van een sportschool?

Als je 2x per week op je eigen te kiezen tijd/dag wilt trainen?

Toegevoegd na 14 minuten:
ik bedoel eigenlijk de fitness centra, ik weet niet of de term sportschool de goede is!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
24.7K

Het beste antwoord

40 à 50 euro per maand. Vaak is er keuze tussen eens per week (soms uitgelegd als vijf keer per maand) of onbeperkt, dus voor twee keer per week van je in het hogere tarief.

Over het algemeen kun je sowieso trainen wanneer je wilt, je kijkt zelf per keer wat uitkomt. Wel hebben sommige sportscholen dalurenabonnementen waarmee je goedkoper uit bent, dan kun je altijd kijken of hun daluren (meestal doordeweeks midden op de dag) toevallig overeenkomen met de tijden die jou goed uitkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Afhankelijk van de sportschool en het deel van het land waar je woont denk ik dat je aan een prijs tussen de 25 en 30 Euro moet denken.

Toegevoegd na 18 minuten:
Met sportschool doel ik zelf ook op de fitnesscentra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk een euro of 40 per maand.
Het kan wel van sportschool tot sportschool verschillen, en het maakt ook verschil of je een maandabonnement neemt of een halfjaarabonnement.
Er komen nog wat (eenmalige) kosten bij van kleding, als je die nog niet hebt. Een hangslotje voor de locker.

Toegevoegd na 24 minuten:
De sportschool die ik ken, heeft apparaten voor fitness en krachttraining, en ook groepslessen in pilates en spinning en dat soort dingen. Ik denk dat veel sportscholen wel een veelzijdig aanbod hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de meeste plaatsen zitten ze tussen de 30 en 40 euro.
Uitzonderingen naar beneden en naar boven.
jc54
13 jaar geleden
Ik betaal bij een landelijk keten van Fitness centra, 20 euro per maand. Mag daarvoor onbeperkt fitnessen en meedoen aan groepslessen. Voor alle extra`s als begeleiding, roosters maken, douchen en dergelijke moet echter bijbetaald worden.

Kleinere fitnesscentra kosten vaak wel 40-60 euro per maand, maar je krijgt daar wel veel meer aandacht en begeleiding voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De sportschool waar ik bij zit kost iets van 40 euro in de maand. Voor dat bedrag mag ik onbeperkt sporten. Het is een wat kleinere sportschool, je mag zelf kiezen hoe laat je komt, en er is erg goede begeleiding. Ze doen daar ook fysiotherapie en revalidatie.

Voor mij hebben ze een persoonlijk schema gemaakt, elke 2 maanden ongeveer wordt er een nieuwe gemaakt, dan geef ik aan wat ik graag wil trainen.
13 jaar geleden
Vanaf 10,- per maand (fitforfree overdag)
tot 60,- (en meer) per maand.
Voor 30 a 40,- heb je meestal wel een goeie, vooral begeleiding is belangrijk als je begint.
Bij duurdere betaal je vooral voor luxe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik betaal bij Fit For Free maar €16 per maand voor onbeperkt sporten. Dit is een landelijke sportschool.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in een dorp waar het 25 euro in de maand is.
In de stad hier dichtbij is het iets van 15 euro.

Het hoeft niet duur te zijn als je goed uitzoekt welke sportschool het goedkoopst is.