Op welke kleur komen vliegen en andere insecten af?

Ik ben niet de enige die last heeft van vliegjes in haar mond of ogen tijdens het sporten buitenshuis. Omdat ik echt niet met een mondkapje (te benauwd) of zonnebril (onhandig) wil gaan sporten, vroeg ik mij af op welke kleur kvliegen en andere insecten afkomen? Dan kan ik misschien mijn sportkleding daarop aanpassen.

3 jaar geleden
in: Sport
2.1K
Z512099
3 jaar geleden
Een mondmasker dragen is in deze barre tijden een echte must, een blijk van burgerzin, zoniet vorm je een reële bedreiging voor je medemens.
Amadea
3 jaar geleden
Wat zou je ervan vinden om zoiets te dragen?: https://www.bol.com/nl/p/spatmasker-gelaatsscherm-transparant-blauw-1-stuks/9300000000699135/

Antwoorden (1)

Je schrijft dat je een oplossing zoekt voor vliegen die in je mond en ogen komen tijdens het sporten. Dat heeft niets met kleuren van doen, je geeft de arme beestjes niet eens de tijd om naar je te kijken, omdat je ze vangt in hun baan. Je mond dicht houden en een bril opzetten zijn de oplossingen voor dit probleem.
Wat gebouwen betreft zouden kleuren wel iets uitmaken. Van oudsher, èn op meerdere plekken in de wereld, worden muren blauw geverfd om vliegen te weren. Vliegen, muggen en andere vliegende insecten schijnen niet graag op deze kleur te gaan zitten. Maar ik heb geen wetenschappelijk onderzoek daarnaar gevonden.
Toegevoegd op 28 oktober 2020 11:28: tekst